Świadczymy usługi związane z księgowością
Księgowość to system ewidencji, który znajduje zastosowanie u podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, a jego zadaniem jest liczbowo ująć środki gospodarcze, procesy, warunki finansowe działalności. Księgowość polega na gromadzeniu, przetwarzaniu i przechowywaniu danych oraz w razie potrzeby udostępnianiu informacji dotyczących zdarzeń, poprzez które zmienia się wielkość majątku, jego struktura, źródła finansowania lub zdolność płatnicza podmiotu.
Księgowość jest elementem rachunkowości
Dział Księgowości jest najczęściej utożsamiany z komórką zajmującą się sprawami finansowymi firmy/przedsiębiorstwa. Głównym jego zadaniem jest przede wszystkim sporządzanie i prowadzenie ksiąg rachunkowych. W dokumentacji tej są gromadzone dowody księgowe, zestawienia obrotów i sald i różnorodne wyceny aktywów i pasywów jednostki.
Rachunkowość posiada wiele różnych definicji w wielu różnych źródłach.
Jedna z nich brzmi w sposób następujący: rachunkowość to rodzaj ewidencji, która odzwierciedla działalność gospodarczą i sytuację majątkową jednostki gospodarującej. Ma ona na celu stworzenie liczbowych podstaw, które będą służyły podejmowaniu decyzji na rozmaitych szczeblach zarządzania.
Inna definicja mówi, że jest to uniwersalny system o charakterze informacyjno–kontrolnym, zdeterminowany metodą bilansową, w sposób nierozerwalny z nią związany. Księgowość według tego sposobu rozumienia pozwala tworzyć liczbowy obraz powstawania, podział a także przepływ wartości i rozrachunków pomiędzy podmiotami.
Księgowość często bywa także określana jako model podwójnej klasyfikacji wartości, który ma na celu kwantytawny opis i analizę strumieni dochodu, a także ocenę wielkości majątki i kapitału.
ELEMENTAMI SKŁADOWYMI rachunkowości SĄ:
- księgowość, która ma na celu rejestrowanie jakie zmiany zachodzą w majątku oraz źródłach, z którego on pochodzi
- rachunek kosztów, uwzględniający ewidencję, kalkulację oraz analizę kosztów
- sprawozdawczość finansowa, w której zawarte są informacje na temat sytuacji majątkowej, finansowej i tej dotyczącej efektów działalności
Rachunkowość wyróżnia się dwiema cechami: jest elastyczna i uniwersalna. Dzięki tej pierwszej cesze rachunkowość wykorzystywana jest we wszystkich jednostkach gospodarczych. Uniwersalność natomiast pozwala wykorzystywać rachunkowość w różnych warunkach działalności przedsiębiorstw.
Rolą księgowego jest prowadzenie księgowości. W obecnych czasach zapotrzebowanie na tego typu usługi stale rośnie. Szczególnie na te związane z podatkami i rachunkami. Wielu właścicieli zwłaszcza małych i średnich przedsiębiorstw nie posiada czasu lub wymaganej wiedzy, aby prowadzić dokumentację samodzielnie, zatrudniają więc pracownika, który za to odpowiada.